Elitbesättning

Goddag! Här är det matpaus just nu 🙂 C mjölkade imorse och jag sov som en stock. Kom ut i lagårn efter frukost, tittar ut genom fönstret ut i lagårn och bevittnar precis när en kalv föds, i skrapgången och skraporna går! kutade ner och stängde av. Tre dagar tidig kalvning och det blev en tjur, igen! Efter Wyman 😦
Pular på med lite av varje idag. passar på att dra in vattenslangar, ska sätta upp den där vattenkoppen och rengöra kornas vattenkar, måste passa på med sånt nu när det är plusgrader. C håller på med en rolig grej som vi hoppas hoppas blir klar idag! Lite av en tidig julklapp till kossorna 😉

Ha en bra dag! 🙂

Titta vad vi ligger bra till på listan över SRB elitbesättningar! Riktigt roligt 😀 83.2 i helhet 🙂

Advent

Adventsfika hos mor och far. Passar på att smyga hit och uppdatera. Fungerar fortfarande inte hemma hos oss blush

Men det var jag som hade lagårn imorse. Flera plusgrader men ett litet litet tunt vitt täcke hade lagt sig på backen. Fortfaranade mörkt ute när jag var klar. Kom in i huset där stakarna lyste, första advent, första december, huj vad tiden går!  

Jag fick med mig C på en minipromenad (kors i taket!) och en hjälpande hand till att plocka enris. Hade tänkt fylla alla blommlådor på altanen om jag skulle hitta så mycket och visst gjorde jag det! Ett enrisparadis bara uppe i byn wink Kajsa sprang som en iller i skogen! Överallt på samma gång.

Det viner i knutarna i det här gamla stora huset, kaffe och lussebulle i magen och nu är det dags att åka hem till gården igen. Trevlig första advent! smiley

 

Himlanöjd med gårdagens gardinbyte smiley


 

Ledig

Hej på er. Det är något fel med Internet så jag kan inte uppdatera riktigt som jag vill så det får bli från mobilen än en gång. Jag har varit helt ledig från gårdsjobb idag! Tog en lång Sovmorgon imorse sedan har jag donat på här hemma 🙂 Bytt gardiner, ställt fram adventstakar, varit ut och plockat några minigranar att pynta huset med mm. Har stortrivts hela dagen. Synd bara att dagarna går så fort!
Jag har nu precis kommit hem från gymmet. Ingen ledig dag utan träning ju! 😉
Nu ska här lagas mat till C kommer in. Jättesynd att jag inte har datorn, jag som tagit så fina bilder på dagens pyssel! Men de kommer väl så småningom 🙂
Trevlig lördagkväll mina bloggisläsare! 🙂

En fredag med energi och en tröttdimp

Vi har haft lite filmmys i soffan, jag har lyxat till det med ost och kex (innehållet från den fina korgen vi fick!) mest ost, så gott att äta bara som det är ju! wink 

Efter frukost imorse tog jag och vovven en springtur. Riktigt skönt och hade till och med solen som tittade på oss smiley En skölja-av-svetten-dusch sedan ut till lagårn. Lite sånt där datorjobb. Rapporteringar mm. Veterinären kom. 10 kalvar skulle avhornas och två kossor har fått penicillin. Ena för höga celler som inte vill ge med sig och andra som fått en sår på en spene som börjar bli lite inflamerat.

Vi åkte och hämtade nya firmabilen på eftermiddagen. Jeepen är som sagt nästan okörbar så den privata har fått ställa upp, alltid. Den blir fort "nerflidd" kan man säga…Så nu står det en citroën på gården. Vi har planer på hur vi ska piffa upp den lite wink

C tog ledigt på em och jag tog lagårn. Det blev en seminering också innan jag gick in för kvällen. Den där springturen gav härlig energi som har suttit i hela dagen! Men nu börjar den ta slut och det ordentligt. Tur jag redan har lagt mig i sängen så det är bara att stänga ögonen! Godnatt! smiley

En sussandes liten Brownie smiley

Träningsteamet! Båda lika nöjda och glada efter en svettig runda! smiley

 

Sprakande vedspis

Godmorgon! Jag är klar med morgonens mjölkpass och sitter i köket med en skål av min goda müssli bredvid en sprakande vedspis, himla mysigt smiley Elektrikern är här nu och ska säkra upp. Pumpen är för stor att det går säkringar varje gång vi pumpar. Men hoppas att det ska lösa sig nu smiley 

Idag är det lite på listan jag tänkte försöka avverka. Men jag tror att jag ska ta ett litet morgonfys först med vovven wink