Flyt

Kossorna är mjölkade. Rekordsnabb imorse. Allt bara flöt på smiley Slangen på högtryckstvätten gick sönder igen i fredags. Naturligtvis innan helgen! Så nu kan man inte spola efter mjölkningarna. Det blir storrengöring när den är fixad… 

Efter lagårn igår blev vi bjudna till mamma och pappa på middag. Supergott och uppskattat! smiley 

Idag planerar jag att köra ut djuptröbäddar, till kvigor och kalvar. Full arbetsdag alltså denna Söndag smiley 

Godmorgon!

Mysig i nya huset!  smiley

Jätteröd klänning fick pryda min kropp igår smiley

 

 

Fin lördag

Ooo sovmorgon, nice wink Gick omkring länge med morgonrock och såg faktiskt en film på tv under förmiddagen, inte likt mig! Slö-lördag! Ner till lagårn för att skotta fram foder på foderbordet barasmiley

Vi for alla vi, mor, far , syster Fanny och C till Minneslunden och tände två ljus, för kära farmor och farfar.

Svängde sedan in hos mormor och morfar och fick gofika smiley Jag hade med mig ombyte så jag sprang med vovven hem, jättehärligt! Pigga ben trots benpasset i förrgår smiley 

Ska ta en snabbdusch nu sedan ut till kossorna, ett mjölkpass väntar!

Saknar er no

 

Robottankar

Nämen hejsan smiley 

Som sagt har vi haft "Robotbesök" idag. Flera timmar har vi prata robot! Tittat i lagårn hur man skulle kunna göra. Blir lite ombyggnation för att sätta in den så den står på ett bra ställe. Efter denna dag är jag mer säker på att jag vill ha robot! Vi ska få besök av Delaval också (ett annat märke) men vi har iprincip redan bestämt att det kommer att bli en "röd" wink 

Man skaffar inte robot för att man vill vara mindre i lagårn. Det kommer inte att spara så mycket tid egentligen men det blir andra arbetsmoment. Man kommer ifrån själva mjölkningen. Det är väldigt monotona rörelser som sliter på framförallt axlar och armbågar. Jag tänkte från början att vad tråkigt att inte mjölka ändå. Då får man ju tid och kontakt med korna men nu kan man istället gå ute bland kossorna i lagårn istället smiley OCH bättre arbetstider! Man kommer inte att behöva kliva upp halv fem varje morgon och komma in efter sju på kvällen. Sen har man ju ständigt jour istället om roboten skulle larma att något är fel men det kan man ju ta! wink Det sociala livet kanske skulle bli bättre…

Utfodring och mjölkning igen och nu är det soffhäng. Jag har haft varje mjölkning den här veckan så imorgon ska C ta morgonmjölkningen smiley 

Trevlig kväll på er!

Såhär ser roboten ut smiley Korna kommer och går alltså som de vill och blir mjölkade. Tänk att det funkar!

 

Robot?

Och så är ett mjölkpass avklarat igen.

Idag kommer vi att få besök av Lely. Träffade dom på Elmia och pratade lite robot. Börjar bli lite sugen faktiskt… Så det kommer en gubbe idag och ska titta hos oss. Så det ska bli spännande smiley

Nu tänkte jag faktiskt lägga mig på soffan en stund innan han kommer, trött!

Grått och trist

Hej på er smiley

Har haft båda mjölkningarna idag, som vanligt wink Där emellan har det gått lite trögt. Varit lite seg idag. Tror att det kan bero lite på vädret. Den vackra hösten är inte så vacker längre. Grått och trist. Regn i luften. Men lite sådär småpyssel.

Till fika gjorde jag varm choklad! Det värmde lite smiley

Efter lagårn drog jag på gymmet och körde ett benpass.Dusch, mat och nu sängen!