Glad P!

Hej på er. C hade mjölkningen imorse. Kalle foderrådgivaren kom på förmiddagen och gjorde foderstater. Även dräktighetsundersökning och 4/4 dräktiga! laugh Varav tre bara på en enda seminering wink OCH 317 Magda, Exellentkossan är dräktigt! Med Super. Glad P! smiley

Vi har ägnat dagen åt lite städning, ute och inne. Även halmat djupströbädden åt sinkorna och ströat åt kalvar. Jag gav kalvarna mjölk och kraftoder nu på em och gjorde klart för mjölkning sedan åkte jag på brandstation. Utbildning Fri väg. Gick igenom våra rättigheter och de lagar vi måste följa när vi kör blåljusfordon.

Imorgon är det jag som ska upp och ta mjölkningen så det är snart dags för sängen, godnatt!

 

VILL

Nu är jag nöjd. Under hela veckan har jag knappt hunnit med något av de saker jag vill göra, utöver gården. Som att träna och greja i huset – massor jag vill göra! Det har liksom stannat av helt med husfixet. Det har inte funnits tid och ork helt enkelt. Detta novembermörker tar ordentligt på mig. Har haft lite diffust ont i halsen och huvudet till och från så det kanske har varit bra att jag inte hunnit träna så mycket.

Men idag, efter att ha plockat och städat lite både i lagårn och på gården tog jag en ledig em från gårdsjobb. C tog mjölkningen och jag for direkt på gymmet! Helt ensam med hög musik körde jag mage och rygg, träningsabstinensen stillad wink

Kom hem och tog fram penseln. Började måla i sovrummmet som bara är halvklart. Känns bra att ha börjat nu efter att ha haft tanken i två veckor. Snodde ihop en middag också tills att C var klar i lagårn.

Jag VILL så gärna! Har så mycket i planer i huvudet av allt jag vill hinna med att göra. Ofta när jag har någon timme över på kvällen har jag så mycket av det jag vill göra att jag inte vet vart jag ska börja så det slutar med att inget blir gjort istället. Men idag har jag fått lite klarhet iaf och börjat i sovrummet så nu fortsätter jag att fokusera där tills det är klart smiley

Bra dag! smiley

Dagens middag: Tagliatelle – gröna, skinksås med majs och haricots verts, mumma! smiley

Prioriterar alltid träningen, den får mig att må bra! Never give up!

Frukosttips!

Godmorgon. Ett sent godmorgon från mig, jag har sovit lite, eller ja rätt länge wink Jag hade lagårn imorse och efter att jag var klar gick jag raka vägen upp till sängen. Det är ju ändå söndag!

Nu blir det frukost och jag tänkte dela med mig av det jag brukar äta, varje dag! Jag började att göra min egen müssli. Just för att få precis det jag vill ha och inga konstiga tillsatser eller tillsatt socker. Det är så gott att jag skulle kunna äta hur mycket som hellst (jag är ju en frukostälskare också) men man får passa sig för det är riktigt mättande! Jag står mig väldigt länge också, vilket är himla bra smiley

Jag har Fiberhavregryn som bas. Sedan fyller jag på med solroskärnor, pumpakärnor, lite linfrön, hasselnötter, russin och vindruvor. Man kan ju naturligvis använda vilka frön man vill och toppa med vilken frukt som hellst men den här kör jag på och det äär ju så gott! Självklart fyller jag upp skålen med ätka opastöriserad , 4.5% fetthaltig, kall, färsk mjölk! wink Ett kökt ägg brukar också slinka ner.  

Prova gärna och du vill ha en bra start på dagen och stå dig länge! smiley

 

Grädde med bär?

Nu har jag fått kväll. Och det är en kväll i min ensamhet. C är på roligheter i stan och jag och Kajsa har myskväll här hemma smiley Det hade suttit finfint med att smutta på ett glas vin men eftersom att jag har jour får det bli en kopp te, jag har lyxat till det med godgod efterrätt och på tv går Sex and the City, passar på att se tjejfilm när vi är bara tjejer som är hemma wink 

Bär med grädde? Nää, Grädde med bär! wink Med riven mörk choklad på toppen, enkelt och gudomligt gott! /Gräddälskaren

 Just det! Ni som läser min mammas blogg, hon har bytt sida. Nu hittar ni henne här http://lizzew.blogspot.se

 

 

 

Gått som hejsan!

Äntligen fikadags! Jag passar på att titta in här också smiley Oj vad det har gått som hejsan för oss idag! Vi bestämde oss för att fixa foderbordet. Det ska upp en liten vägg efter kanten så kossorna inte buffar ut maten. Nu får man gå och skotta in 3-4 gånger per dag för att de inte når. Det blir ju lite spill också då en del far utanför. Vi jobbade tillsammans idag. Inte ofta vi faktiskt gör det. Man delar ju upp jobbet och gör varsitt men idag körde vi tillsammans smiley Och vilket väder! Vilken skillnad från igår! Solen lyste på oss och till och med jackan flög av wink 

Och vi är klara! C har nu åkt på LRF- ungdoms årsmöte med roligheter efteråt så att vi hann klart innan dess är en ovanlighet! Men ibland ska det väl få gå bra också laugh 

Har inte ätit sen frukost så hungrig som en varg nu kan man säga! Vi hade inte tid för att fika, vi ville bli klara.

Nu har jag fått i mig lite energi så nu måste jag ut igen för det är dags för ett lagårdspass igen!

En blek men värmande sol. Idag är en sån dag jag älskar detta yrke. Vi får jobba utomhus i detta härliga väder, med varandra och kossorna, det har gått bra och en vi kan stryka en sak från att-göra-listan! Det gör inte ett smack att det är lördag och alla andra är lediga, jag trivs! smiley