VI VANN!!!

HERREGUD VI VANN!! Vi är alltså Årets Företagare Inom De Gräna Näringarna! Helt fantastiskt roligt! laugh Tack till er som har nominerat oss!!

Supertrevlig kväll igår. God mat, proffsig underhållning och självklart utdelningen av priset! Diplom, en stor fin blombukett och naturligvis äran smiley

Kaos på gården!! Mamma hade mjölkat korna klart kl.23 igår kväll…Och har fortfarnade inte börjat nu på morgonen frown Jag har inte tid att berätta nu, men det kommer!

Jag har jättebråttom nu, vi blir snart upphämtade och ska iväg på nästan ståhej!

Trevlig helg på er!

Min Lovis

Gick en prommis imorse efter frukost med vovven innan jag drog igång med dagens jobb. Otroligt halt efter vägen! Jag tog på mig mina arbetsskor istället för springskorna så jag kunde gå en runda på lägdor och genom skogen (och för att hindra mig från att springa wink

Vi har ställt iordning för helgen. Ställt ut balar till sinkor och kvigor, spånat till kalvarna, C har lagat en gring, skrvit en lapp till mamma som ska ha lagårn och sett till att allt är i ordning helt enkelt smiley 

Vi blev klara nu runt tre! Vilket betyder lugn ledig tid fram till halv sex ikväll när vi blir upphämtade till Galan. Ska bli riktigt spännande smiley Hoppas ni håller tummarna för oss nu att vi tar hem det här! wink

Kajsa är alltid lika glad att få spring fritt! smiley

Nu är Lovis 2 månader och avvand från mjölken. Titta vad stor och fin hon är! Fyllig och rejäl i kroppen och fortfarande lika gó! laugh

Nu ska jag ta mig något i magen, duscha och göra mig Gala-fin! smiley

Lite av en lyxhelg

Jag har sovit så otroligt skönt inatt. Vaknade inte ens när C gick upp…Lite tråkigt faktiskt. För den känslan när han kliver upp och jag får ligga kvar under täcket är rätt så underbar wink 

Nu väntar en arbetsdag sedan kommer lite av en lyxhelg, för båda oss! Ja det var längesedan vi var lediga tillsammans jag och C. Men ikväll är det Företagsgalan där vi är nominerade där vi får åka buss både dit och hem, middag och Gala helt gratis laugh Imorgon ska vi till Sundsvall där Lantmännen har ordnat en träff för hela Norrland där vi ska umgås och ha trevligt, middag och övernattning på hotell, ser fram emot denna helg! laugh

Nu är det jobb som gäller!

 

Grejar på

Sov som en stock hela natten och vaknade av väckaren halv fem imorse. Upp för mjölkning. Hade kommit in och precis svalt frukosten, LARM! (Jag har ju jour åt pappa) Det var ett IVPA-larm. Var borta en timme ungeför sedan hem till gården igen. Spånade upp alla ko-bås, halmat åt sinkor som nu har fått flyttat in på djupströbädden, utfodrat.

C har grejat hela dagen med brunnen. Han håller på att göra ett lock.

Mjölkade igen på em och direkt efter blev det ett snabbt gympass, bålstabilitet.

Nu ligger det mat i magen och jag ska ta mig till duschen och sedan sängen, tröttis! Jag har sovmorgon imorgonbitti! wink

C snickrar på, det blir så fint så smiley

Min bästa 400 Myran är sin just nu. Hon verkade glad över att få nyströat iaf wink

Inga spöken nu

Eftermiddagen flög iväg, kändes som att en timme hade försvunnit när jag kollade på klockan och det var dags för att göra mjölkpasset igen. Utfodring först. Båda killarna som föddes igår dricker båda ur napphink nu! Duktiga laugh Skönt att slippa söla på med nappflaska, till två stycken.

Tröttheten slog ner som en bomb under mjölkningen. Lite huvudvärk på det gjorde inte saken bättre. Hade tänkt mig ett träningspass ikväll men hoppade över det helt. Lyssna på kroppen. Hoppas verkligen inte att det är en sjukling som spökar. Så en soffkväll blev det till Bonde Söker Fru smiley 

Nu väntar sängen, ska somna så fort jag kan för att få så många sovtimmar som möjligt innan kossorna ska mjölkas igen imorgonbitti, godnatt!

Nemen Bullen! wink